Sunday, 16 December 2012

dah lama sangat aku x karang blok aku nie...sibuk,sekarang nie kan aku dah bergelar seorang ayah..anak aku pun dah masuk 6 bulan..dalam masa beberapa bulan nie byak benda yang aku alami..aku bahagia dengan keluarga aku walaupun hidup kami x semewah mana..cukup2 makan jer org kata.aku pun x thu bila aku nak senang sket,x banyak pun xpe,janji dapat la shoping sket..sekarang gaji aku x banyak,tolak itu ini tgal cukup makan jer...arap2 taun depan gaji naik sket..hihi..tp kat tempat kerja aku nie gaji tahunan naik sket jer,dalam 30 ingit..hem ape lah nasib,nak beli seluar jean siam pun x lepas..nasib baik wife aku paham dengan keadaan aku nie..tp aku tetap rasa bersalah dengan di,dia x dapat macam mana wife2 lain dapat dari deorang suami..aku harap dia dapat bersabar dengan aku..anak aku dah besar,dah 6 bulan..alhamdulillah dia membesar depan aku sekeluarga dengan sihat walaupun ada batuk sket2 skang nie..biasela budak2..umur dia 3 bulan lebih dia dah pandai berguling habis la dia pusing,skang nie tunggu masa untuk dia merangkak n jalan plak..x sabar rasanye..t bleh a bawak g jalan2 bila dah dapat kaki..nie nak dukung bukan main berat lagi..skang dah 7.5kg..tp tubuh x la tembam mana pun..aku gembira dapat anak perempuan yg sangat cantik,orang kata ada iras2 ibu dia..yg iras aku tang dahi n dagu jer..hihihi,xpelah janji ada iras,org kata dah macam anak cina anak aku nie..yelah,dah la mata sepet,putih plak tu..dah pengasuh dia bagi nama amoi plak..cakap pasal pengasuh buat aku pening,pengasuh skang nie lain macam jer perangai,slalu tinggal ank aku kat ank dia..klu anak dia dah besar tu x pe la..nie baru ting 1..in case emergency camana..bongok betul la...dah tu selalu bawak ank aku nie keluar..xbgtau sepatah haram..bimbang la skang nie...aritu suruh wife tugur,tgok skang nie dah lain macam perangai dia...jd kurang rapat dah..semalam adik ipar aku dari kampung datang..ingat nak suh dia jer yg jaga..lgpun dia baru habis stpm,tgah tunggu result la nie..tp bimbang jgak nak tinggal kat dia..dia bukan pandai pun jaga budak..adoi...pening2..semalam sebelum tido,borak2 ngan wife aku,dia citer knapela kadang2 dia ada rasa benci kat aku........huh,aku terkejut giler dgar,sedih pun ada...aku ingatkan disebabkan kewangan kitaorg...tp dia bgtau bukan,dia suspec ada org bomohkan dia..aku x percaya sangat benda nie,tapi benda nie memang ada n aku penah lihat sdri..aku bingun skang nie nak buat mcam mana...aku sayang sangat kat dia..walau apa pun aku thu dia pun syg kat aku..smoga hubungan kami berkekalan...aku pun berharap di masa datang aku nak tambah baby lg,hihihi...kali nie nak baby boy plak..ok lah,bila luah perasaan camnie rasa tenang sket...nak sambung kerja balik ah..untuk mu sayang aku cinta sama kamuuuuuuu.... :)

No comments:

Post a Comment